Har fjernvarme og nytt ventilasjonssystem
Så skorsteinen brukes ikke til noe
Pussen/bruket har begynt å falle av på loftet
Hva gjøre isolere den?
Pusse om den?
Kaldt loft
Så skorsteinen brukes ikke til noe
Pussen/bruket har begynt å falle av på loftet
Hva gjøre isolere den?
Pusse om den?
Kaldt loft
Har ingenting å fyre med finnes ingen ovn igjen bare et hull i veggen
Jeg anbefaler at du setter inn en peisovn der. Så kan du holde huset varmt også ved et strømbrudd (samt lage enklere mat om peisovnen har en kokeplate).P perstorp.. skrev:
Vil du ikke gjøre det, så kan du jo i stedet tette alle kanalene i skorsteinen (Jeg antar at ditt nye ventilasjonssystem ikke går gjennom pipeløpet). Tett kanalene øverst med for eksempel mineralull. Da kan du alltid åpne det igjen hvis du angrer deg og vil sette inn en peisovn en gang.
Er en vaskerom i dag så går ikke sette inn noe der. bare et hull i veggen bak vaskemaskinen.
Bra tips skal sette isolasjon i toppen så kan neste eier en gang i fremtiden velge.
Ingen ventilasjon går opp i skorsteinen nå lenger
Spørsmålet er om man skal tette igjen hullet i veggen der fyrkjelen har stått, er et åpent hull på 30x30 cm ca
Bra tips skal sette isolasjon i toppen så kan neste eier en gang i fremtiden velge.
Ingen ventilasjon går opp i skorsteinen nå lenger
Spørsmålet er om man skal tette igjen hullet i veggen der fyrkjelen har stått, er et åpent hull på 30x30 cm ca
Sist redigert:
Ja det er nok bra å tette igjen hullet i veggen også. Slik at ikke fuktig luft drar opp i skorsteinen og kondenserer på de kalde overflatene der.P perstorp.. skrev:Er en vaskerom i dag så går ikke sette inn noe der.bare et hull i veggen bak vaskemaskinen.
Bra tips skal sette isolasjon i toppen så kan neste eier en gang i fremtiden velge.
Ingen ventilasjon går opp i skorsteinen nå
Spørsmålet er om man skal tette igjen hullet i veggen der kjelen har stått er et åpent hull på 30x30 cm ca
Klikk her for å svare