Holder på med å drenere om rundt halve huset der det ikke er gjort, skal også sette opp platonmatte og isolasjon utenpå det. Nå til spørsmålet: den gamle fuktsperren skal bort, men hvordan på en enkel måte uten å leie sandblåsing? Har håndgravd 15 løpemeter, så det kan gjerne være enkelt.
Takk for alle svar, enkle eller ikke.

Om du skal ha platonmatte er det nok ingen vits i å kjempe bort asfalten. Tror ikke engang at instruksjonen for Platon viser det. Du vil ha 100% rf mellom platonmatte og vegg uansett så noen fukttransport skjer likevel ikke..... Mine to cent iaf...

Snakket med de på isola og minst 70% skal bort for at fukten som er i veggen skal kunne gå ut og kondensere på matten for så å renne ned til dreneringsrørene. Blir til å herje med vinkelslipen. Takk for alle svar nå har man litt å pusle med

Jeg tror at det er bortkastet tid. Rommet bak platon er ikke tilstrekkelig ventilert for å senke damptrykket slik at veggen tørkes. Det er jo tett rundt.

Så du tror at det bare er å kjøre på med membran og matte? tenkte bruke deres dreneringslag også så man får litt isolasjon på utsiden.

Mike77 skrev:
Så du tror att det bara är å kjøre på med membran og matte? tenkte bruke meg av deres dreneringslag også så man får litt isolering på utsiden.
Ja, det er hva jeg TROR, men jeg har mest snakket med Isodrän/pordränmennesker så jeg kanskje er helt lurt...;)

Litt isolering utenfor matten + markduk er aldri feil.

Takk for svar. Tror jeg tar en gylden middelvei bort med ca 50% og så på med matta deres drenslag og separasjonsduk utenpå det. Snart der, så skal jeg ikke ta et spadetak til denne sommeren.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.