Skal sette kantstein og prøver å forstå dette med jordfuktet betong for å bakfylle/fiksere kantsteinen.

Fungerer det å direkte påføre vanlig finbetong i tørt format helt uten vann?(dvs i stedet for å blande sement og sand)

Og, hvor lenge skal denne herde hvis den er "tørr" eller jordfuktet?

Takknemlig for innspill

Jeg har kjørt med tørr grovbetong. Kiler under kantsteinen, for å få riktig høyde, og loddrett.. øst på tørr betong.. deretter dusjet med vann før jeg fyller igjen. Blitt bra.

• Liker
Anonymiserad 405730 og 1 annen
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jeg har kjørt med tørr grovbetong. Kiler under kantsteinen, for å få riktig høyde, og loddrett.. øst på tørr betong.. deretter dusjet med vann før jeg fyller igjen. Blitt bra.
Takk! Er vanning nødvendig eller tror du det ville fungere uten vanning?

N
Jeg sier annerledes,
jordfuktet betong må blandes i blander med riktig vannmengde,
minst 5 minutter før man bruker den. Går ikke med visp med jordfuktet.
I denne varmen er ettervanning bra.

P
J Jonas1888 skrev:
Takk! Er vanning nødvendig eller ville det fungere uten vanning tror du?
Det kommer helt an på omkringliggende jord og dens fuktighet..

• Liker
Jonas1888
  • Laddar…
N
H hempularen skrev:
Jeg har kjørt med tørr grovbetong. Kiler under kantstenen, for å få rett høyde, og loddrett.. øst på tørr betong.. deretter dusjet med vann før jeg fyller igjen. Blitt bra.
Funker vel til en viss grad, men man får ikke samme styrke i betongen. Og det pulveret som ikke får vann fyller ingen funksjon. Jeg hadde ikke gjort så hjemme hos meg, men alle gjør forskjellige valg.

• Liker
Jonas1888
  • Laddar…
For meg har steinene sittet fast nok til å fungere som kantstein til bedd. Sitter som fjell. Er det en kant man tenker å kjøre over, bør man kanskje optimere holdfastheten bedre.

• Liker
Jonas1888
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.