Har noen erfaring med jordanker som man "skrur" ned i jorden? Så slike på Silvan i dag. Tenker å bygge plank, ganske høyt (ca 2m) på grusete/steinete mark. Kan det fungere?

Hei
Såg at du stilte spørsmålet ditt om jordanker fungerte til høyt plank og lurer på om du fikk noe svar eller hvordan resultatet ble? Jeg vurderer nemlig sterkt å sette opp et plank som kommer til å være ca 7m langt og 1,8m høyt. Vil helst slippe fundamentering, så tenkte å slå i 6 jordanker isteden. Tror dere det fungerer?? Vil fortsatt at det skal stå stødig og bra, så er det juks??
takk på forhånd

Sånne man skrur ned, innbiller jeg meg at de sitter dårligere enn de man slår ned. Skal selv sette opp plank og tenker å bruke jordankere, men har garasjeveggen å feste i også.

finnes solide jordankere. fra slegge til slå med skuffe. alt pris spørsmål i ditt tilfelle kan du leie bobcat. lag en form støp et antall fundamenter armert med fester. eller hva er grus. hos deg grav i så fall minst 1200mm. om det skal stå stødig året rundt med solid betongklump armert. kan kaste i gammelt stålskrap, sykler mm. alt er relativt til pris og resultat.

Jeg satte opp et gjerde som var 3m høyt og 6m langt for kanskje 6 år siden og brukte jordankere som man slår ned i bakken.
Hadde noe å feste i i den ene enden, men ingenting i den andre og måtte sette en skråstøtte i vinkel med gjerdet og ned i enda et jordanker, og det ble stødig og er det fortsatt.
Brukte jordankere som var 80-100cm lange (tror de var kjøpt på jula).

Takk for svar og tips. Bigbulas tips var dog litt overkurs for min del. Jordankare var jo nettopp for å slippe merjobb:)
kommer tilbake med valg og resultat.
god sommer til dere

H husfrid skrev:
Takk for svar og tips. Bigbulas tips var dog litt overkurs for min del. Jordankare var jo nettopp for å slippe mer jobb:)
kommer tilbake med valg og resultat.
god sommer til dere
Nå, hva ble det for valg, og hvordan ble resultatet?? 😊

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.