Hei!

Jeg trenger noen tips om hvordan man jevner ut et ruglete betonggulv på en god måte. Tanken er at det skal bli et flislagt gulv på sikt. Slik det er nå er det veldig ujevnt, og jeg ser umiddelbart utfordringer med å få det jevnt og plant. Her er noen spørsmål!

1. Hvordan gjør man det enklest for å få det plant? Det går jo ikke å legge "ribber" osv som jeg har sett eksempler på.

2. Hva skal jeg jevne ut med, flytsparkel synes jeg virker for dyrt, finnes det billigere alternativer.

3. Trenger man etterbehandle. Holde fuktig osv.

4. Når kan jeg legge fliser

5. Er det stor risiko for at det blir sprekker?

6. Er det noe annet som er viktig?

Takk for hjelpen

Mvh Andreas

hvor stor overflate? siden det er betong i dag trenger du ikke fiberarmert flytmasse, så da er det mulig å finne billigere merker...

fant for 130?/sekken... brukte 28 sekker på 30m2 omtrent... under 4papp, kan man jo leve med siden det blir en perfekt overflate å legge fliser på...

primer er viktig under avrettingsmassen, det står på bøtten hvordan det skal påføres, tørketid og lignende.

er gulvet meget ujevnt er nok avrettingsmasse å foretrekke ellers kan avrettingssparkel duge.
risikoen er at det går med mer flislim til klinkeren bare og det er ikke billigere enn avrettingsmasse

finnes ingen grunn til å stå på knærne når du flytsparkler

tømmer bare ut det :)

TiGGrE skrev:
finns inga skäl att stå på knä då du flytspacklar

tømmer bare ut det :)
Så sant det er smidig å flytspackla (sørg for å være to, en som blander en som jobber ut massen)

2 er nesten optimalt ;)

er man 3 kan en koke kaffe til man er ferdig også :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.