Hei, Jeg har dekket et betonggulv med ubrukte gulvsluk med laminatgulv (skummatte under) og selvfølgelig blir jo ikke gulvet jevnt. Jeg har prøvd med mange forskjellige materialer som underlag for å jevne ut gulvet, men det er virkelig vanskelig å få det helt jevnt.
Hvordan løser man dette problemet?
Nå når jeg skal sette gulvlist merker jeg ujevnhetene + når man går over gulvsluket bøyer gulvet seg fortsatt.
Hvordan fikser man dette ordentlig? Uten sement eller andre flytende løsninger. Sluket skal være urørt.
Helningen mot sluket er kanskje 70cm i diameter i alle retninger, noe som gjør det virkelig vanskelig.
Så teip over ordentlig brønnen, så bare hell på sand og press til det blir komprimert, og oppå det gulvteppet, så laminatgulvet?
Vil ikke sanden presses unna og ujevnhet oppstå likevel?
Så teip over ordentlig brunnen så bare hell på sand og jevn ut til det blir komprimert, og oppå det gulvbelegget deretter laminatgulvet?
Vil ikke sanden presses unna og ujevnhet oppstå likevel?
Så lenge sanden ikke har noe sted å ta veien, vil den bli værende. Hele mitt forrige gulv lå jevnet ut på sand, det var veldig stumt og fint å gå på.
Armering er helt unødvendig, men bare sand som ble foreslått er avgjort enklest - spesielt siden TS ikke vil fjerne brønnen. Sanden flytter ikke på seg.
Jeg ville imidlertid være litt bekymret for lukt, når tapen har noen år på baken og kan begynne å slippe.