Hei!

Trenger å jevne ut et litt ujevnt gulv.
Sannsynligvis er det ikke større forskjell i høyde enn maks 10 mm.
Hva skal man bruke som fikser et så tynt lag uten at det smuldrer opp?

Mvh Mattias
 
BirgitS
Det kommer jo litt an på hva du skal ha oppå, men det finnes masonittplater med ulik tykkelse samt 1 mm tykk lumppapp som kan legges i noen lag.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det kommer jo litt an på hva du skal ha på toppen, men det finnes masonittplater med forskjellige tykkelser samt 1 mm tykk papp som kan legges i noen lag.
En viss del av gulvet (betong) er helt ok i jevnhet men skal legge samme gulv (tarkett) mellom to rom og da er det bare en bit der det er en del med lavere i støpingen.
 
Jeg tror de ville funke med, fiberforsterket avrettingsmasse
 
BirgitS
R RenoverarenBob skrev:
En viss del av gulvet (betong) er helt ok i jevnhet men skal legge samme gulv (tarkett) mellom to rom og da er det bare en bit der det er en bit med lavere i støpningen.
Om det er et parkettgulv så pleier det å fungere med masonit og lumppapp siden gulvet tåler visse høydeforskjeller.
 
  • Liker
RenoverarenMattias
  • Laddar…
T Timmermannen77 skrev:
Jeg tror de skulle funke med, fiberforsterket flytsparkel
Aha, høres interessant ut, noe bra merke og sort man bør velge?
 
Weberfloor 140 Nova, har jeg brukt noen ganger til å jevne ut gulv. Det går å legge 5-60mm tykt, husk å bruke primer for å øke vedheften mot underlaget. 😃
 
  • Liker
RenoverarenMattias
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.