Tenkte å bygge et plante-/uterom og kan ikke støpe et fundament så mitt spørsmål er:
Kunne man sveise en ramme i U/I-bjelke som ligger på en sanddyne og deretter legge markstein rundt?
Ville bjelkene ruste bort?
Kunne man sveise en ramme i U/I-bjelke som ligger på en sanddyne og deretter legge markstein rundt?
Ville bjelkene ruste bort?
Raskt svar 
Hvilket tidsrom snakker vi om da?
Tror godset blir 4-6 mm
Hva slags overflatebehandling? Rustbeskyttelsesfarge?
Hvilket tidsrom snakker vi om da?
Tror godset blir 4-6 mm
Hva slags overflatebehandling? Rustbeskyttelsesfarge?
Ikke ment å ha noen støpt plate, men en ramme av stål med sveisede vinkler til de stående stolpene (tre) og deretter fylle rammen og rundt med "løse" markstein.
Rammen skulle bli ~ 8x3,5
Rammen skulle bli ~ 8x3,5
Skulle heller legge en ram av stein som man så fester en regel i, da kommer hele drivhuset opp fra markfuktigheten. Du vil ikke lykkes med å rustbeskytte en konstruksjon i råjern med på sveisede vinkler. Bjelkene vil ikke ruste bort men med sveisefugene er det verre. Stål og bra maling blir også lett dyrt.
Sist redigert:
Var nok dette jeg ville høre - tenkte at det var en dårlig idé allerede fra starten 
Får bli en støpt ramme da istedenfor
Får bli en støpt ramme da istedenfor
Jeg synes det er en god idé hvis du får bjelkene til en veldig bra pris. Tenk imidlertid på å isolere dem da de leder varme veldig bra. Hvis du tar for eksempel hea150 vil de sikkert klare å ligge mot bakken i 15-20 år.
Klikk her for å svare