Hei kan noen anbefale en jekk for syllbytte. Skal bytte syll fra innsiden. Hva er best mekanisk eller hydro?

hvor mange trenger man for å løfte noen mm? Tenkte å ta 1,5m-2m syll av gangen.

kom gjerne med andre tips

mvh
Zana

Har brukt veivjekk, funker fint.

Flask eller veivdomkrafter gjør begge jobben...

Jeg har brukt 3-4 stykker for å løfte på begge sider og inne og ute.

Å tenke på ved hydrauliske at de ikke er 100% tette og synker sakte noen ganger så man bør sikre på noen måte...

/ATW

er det like lett å jobbe med begge variantene eller kommer man nærmere veien med en sveivedomkraft?

A ArneTW skrev:
Flask eller sveivedomkrafter gjør begge jobben...

Jeg har brukt 3-4 stykker for å løfte på begge sider og inne og ute.

Å tenke på ved hydrauliske at de ikke er 100% tette og synker sakte iblant så man bør sikre på noe vis...

/ATW

Alt avhenger av forutsetningene. Hva er det for veggkonstruksjon? Hvor høy er grunnmuren? Når jeg gjorde noe lignende kunne jeg sette bjelker under og løfte med vanlige hydrauliske pelardomkrefter. Skal du kunne bytte sylla når huset er løftet så blir det litt mer komplisert avhengig av hva slags hus det er.

• Liker
zana kader
  • Laddar…
Hydrauliske funker fint, hadde flaks at det fantes litt av grunnen å balansere dem på

• Hydrauliske jekker balanserer en trebjelke på en del av en grunnmur, med rødfarget vegg i bakgrunnen. Grus og treplanker på gulvet.
  • Liker
zana kader
  • Laddar…
Z zana kader skrev:
er det like lett å jobbe med begge variantene eller kommer man nærmere veien med en sveivedomkraft?
Sveivedomkraften trenger bare 5-7cm for å få inn løfteklossen, ulempe krever mye plass for sveiven.
Kjøpte også hydraulisk domkraft, 18tonn, 26-53cm, som kan reguleres med trykkluft, bekvemt når det er trangt.
1000kr inkl frakt fra Expondo.

Sist redigert:
Takk for svar. Jeg tror jeg har forstått det. Jeg har ikke begynt å rive enda. Men jeg tenkte å ta opp all gulv i hele huset først, så kjøre på med svillen. Jeg bytter fra innsiden og jeg har plate på mark med oppforet gulv på cirka 20cm. Det blir spennende.

hei hvilken donkraft kjørte du på? skal også løfte vegg og bytte syll

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.