5.995 lest ·
6 svar
6k lest
6 svar
Jeg vil sette opp et ekstra lag gips på en gipsvegg. Lime?
Jeg vil sette opp et ekstra lag gips på en gipsvegg.
Da skal man vel legge dem med forskjøvne skjøter?
Men det innebærer at jeg ikke vil få stendere i skjøtene for de nye gipsplatene?
Holder det å lime fast de nye gipsplatene og skru i gipsskruer der det går an å komme inn i en stender?
Og hva slags lim i så fall?
Det er en vegg på kjøkkenet jeg må gjøre tykkere (rødmerket) slik at det nye kjøkkenet langs skal passe. Veggen der jeg skal bytte ut kjøkkenet er bare 240,5 cm. Men den trenger å være ca 241,3 cm (fordi det nye kjøkkenet avsluttes med en dekkplate, noe det gamle kjøkkenet ikke trengte).
Da skal man vel legge dem med forskjøvne skjøter?
Men det innebærer at jeg ikke vil få stendere i skjøtene for de nye gipsplatene?
Holder det å lime fast de nye gipsplatene og skru i gipsskruer der det går an å komme inn i en stender?
Og hva slags lim i så fall?
Det er en vegg på kjøkkenet jeg må gjøre tykkere (rødmerket) slik at det nye kjøkkenet langs skal passe. Veggen der jeg skal bytte ut kjøkkenet er bare 240,5 cm. Men den trenger å være ca 241,3 cm (fordi det nye kjøkkenet avsluttes med en dekkplate, noe det gamle kjøkkenet ikke trengte).
Sist redigert:
Medlem
· Västra Götaland
· 257 innlegg
Begynner du med en halv skive så bør du jo få en regel bak skjøten
http://www.knaufdanogips.se/index.p...yta-presentation/limning-av-gipsskiva-pa-vagg
Jeg har dog brukt vanlig hvitt trelim når jeg satte gips på gips, og det ser ut til å sitte som fjell flere år senere.
Jeg har dog brukt vanlig hvitt trelim når jeg satte gips på gips, og det ser ut til å sitte som fjell flere år senere.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 innlegg
Hvitt lim og gipsens papir er vel alldeles utmerket men det trenger press under tiden det tørker så det går an å trekke skruer bare i gipen i skjøtene, skruene tar man bort senere.
Protte
Protte
Klikk her for å svare