Hei,
Bør det fungere å legge isopor(ca. 5cm) under en betongplate(ca. 5cm)?
Formålet er både utfylling og mindre kulde.
Er gammel isopor som har ligget på betongplaten tidligere.
Bør det fungere å legge isopor(ca. 5cm) under en betongplate(ca. 5cm)?
Formålet er både utfylling og mindre kulde.
Er gammel isopor som har ligget på betongplaten tidligere.
Beklager. Litt uklart av meg. Renoverer et bad i kjelleren og har pigget bort 20 cm av gulvet og begynt å legge i 11 cm avløpsrør. Tanken er å fylle opp gulvet til halvparten av rørene(=5 cm igjen av rørene) og deretter støpe betong(ca 5 cm) for å akkurat dekke rørene.
Den opprinnelige tanken var å legge i isodrän nederst for å få bort fukt samtidig som man får litt isolerende effekt. Men nå føles det som litt overkill, og jeg tenker på enten å legge tilbake det piggede gulvet i bunnen eller fylle opp med isopor...
Den opprinnelige tanken var å legge i isodrän nederst for å få bort fukt samtidig som man får litt isolerende effekt. Men nå føles det som litt overkill, og jeg tenker på enten å legge tilbake det piggede gulvet i bunnen eller fylle opp med isopor...
Sist redigert:
Eps betongen ser litt dyr ut. Men kan tenke meg å pigge litt dypere enn de 20 cm som allerede er pigget bort for isolasjonen. Men hva anbefales som isolasjon? Har 5 cm høye isoporplater som jeg gjerne vil bruke som rekker ett lag. Men litt svakt med bare disse. Skal jeg være så ambisiøs å legge 6,5 cm isodren nederst eller finnes det noen andre tips?
Om det er bad så pigge ut mer slik at du både får plass til mer isolering ...ettersom det kan være vanskelig å få bunnen helt jevn kan man legge leca først som isolerer og kapillærbryter, jevner ut deretter frigoliten...men så tykt som mulig opp og deretter 10 cm betong gjerne Eps sprekkarmeret...
Klikk her for å svare