Har et enkelt hagebod som jeg har tenkt å isolere litt på veggene, mest fordi jeg har masse kryssfinerplater til å kle innsiden med.
Finnes det noen fare/risiko ved å stoppe i 45mm isolasjon og deretter kle med kryssfiner på innsiden?
Vil mest slippe at det blåser og regner inn i sprekkene.
Må man ha luftspalte, vindsperre osv? Det er bare et enkelt hagebod som sagt som aldri skal varmes opp.
Finnes det noen fare/risiko ved å stoppe i 45mm isolasjon og deretter kle med kryssfiner på innsiden?
Vil mest slippe at det blåser og regner inn i sprekkene.
Må man ha luftspalte, vindsperre osv? Det er bare et enkelt hagebod som sagt som aldri skal varmes opp.
Ja, veggen må være tett fra utsiden! Ellers vil mugg raskt begynne å vokse. Isolasjonen gjør heller ingen nytte hvis det blåser inn i den så den kjøles ned. Normalt består en slik vegg av Trepanel->Luftspalte->Vindsperre->Isolasjon/stenderverk der vindsperre typ Windyduk også er fuktavvisende.
Ok så da er det bedre å bare kle innsiden med plyfa uten noe i veggen?
Om vi sier at jeg vil kle innsiden med plyfa, hvordan kan jeg da gjøre uten å rive veggen.
Da er det bedre å kle med vindsperre og deretter plyfa, helt enkelt bare en 45mm luftspalte uten isolasjon?
Om vi sier at jeg vil kle innsiden med plyfa, hvordan kan jeg da gjøre uten å rive veggen.
Da er det bedre å kle med vindsperre og deretter plyfa, helt enkelt bare en 45mm luftspalte uten isolasjon?
Sist redigert:
Klikk her for å svare