Har et gammelt hus med torpargrunn der en del av blindbunnen har løsnet slik at sagflisen har falt ned under huset. Ettersom jeg helst ikke vil bryte opp gulvet, er tanken min å krype under huset og isolere fra undersiden i det/de feltene som nå er tomme.

Spørsmålet er hvordan jeg best gjør det og hva jeg skal bruke. Skal jeg bruke vanlig isolasjon som steinull og stappe i, og deretter lage en blindbunn av asfaboard eller noe sånt? Skal man bruke papp eller plast eller noe?

Resten av gulvene inneholder kun sagflis og i beste fall litt avispapir i bunnen.

Huset er et gammelt tømmerhus med torpargrunn, jeg fyrer med ved og har en skikkelig murpipe som går ned under grunnen.

Du bør nok sjekke grundig hva årsaken er til at dine trossbunnen plater har falt ned (sannsynligvis råte) og utbedre eventuelle slike problemer før du reparerer. Det går selvfølgelig ellers an å legge ny isolasjon underfra, selv om det ofte er tungvint og trangt.

Har selv Asfabord (også trossbunnplater på gjestehytta) under som ligger lagt på en 22x95 planke som er skrudd langs gulvbjelkene. Et problem som oppstår da er at platene (begge typer) etter en tid ønsker å henge ned på midten, så jeg har lenge tenkt på å forbedre dette ved å sette ytterligere 22x95 på tvers under alle plateskjøtene og midt imellom dem for å redusere nedheng.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.