Skal bygge en parkeringsplass for to biler. Har derfor gravd ut ca. 50 cm og skal nå fylle på med div. materialer ifølge anbefalinger.
Det jeg derimot ikke er helt klar over er om jeg skal legge markisolasjon (5 cm celleplast) eller ikke. Ulike folk i bransjen sier at det skal være isolasjon, men instruksjoner på f.eks. Benders hjemmeside skriver ingenting om det...

Så spørsmålet mitt er: Er det klokt eller dumt å legge 5 cm isolasjon nederst, under all samknust stein og alt det andre?

Øverst skal jeg legge gatesteiner (210x140x60).

PS: Håper på et svar snart da jeg nærmer meg dette steget med veldig rask takt...

Hvis du ikke skal ha varmekabler så er det dumt å isolere

Som jeg har forstått det er markisolering først og fremst for å forhindre at tele løfter bakken.
Har gransket litt i dette for et kommende prosjekt og jeg resonerer som så: har ikke overflaten problemer med teleskudd i dag, så trengs nok ikke markisolering. Så jeg kommer til å droppe det for mitt prosjekt.

Litt info som jeg har snublet over.
www.stenull.paroc.se/produktdat/pdf_down/Tjal_o_frost.pdf

Ja, det var først og fremst for å unngå telehiv. Samtidig så måtte jeg grave bort ca 1m, noe som betyr at innkommende vann og avløp ligger på ca 50cm akkurat nå. Tenkte å legge isolasjon i alle fall over disse rørene, og når man likevel er i gang...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.