Vi holder på og skal installere en ved/pellets-kjele og har bestemt oss for at vi skal ha en Isokern skorstein.
Nå til spørsmålene:
1. er det vanskelig å montere en slik skorstein selv??? (har tommelen på riktig sted i hånden)
2. Hvor kan man få tak i dette til en rimelig pris i Oslo området???
3. hvor stort må avstanden mellom skorsteinen og f.eks. bjelker være med en slik skorstein???
4. hvor høyt over mønet må en skorstein strekke seg, har hørt 1,5m stemmer dette???

5. skal ha en varmegjenvinning på ventilasjonen og har hørt at man kan trekke luft i kanalen mellom ytterstenen og indre "røret", er dette en god idé? eller kjøler man bare ned skorsteinen til for lav temperatur???

Mange spørsmål på en gang, men alle tips om Isokern skorsteiner er velkomne.

Takk for svarene, skal nå se litt mer rundt nå.

jureit:
Tusen takk for tilbudet, jeg kanskje kontakter deg senere for litt mer tips også ;)

Du har ikke sjekket SEM skorsteinene?
Mariebergs kakkelovner i Uppsala selger.

/Thrax

Har bygget SEM hjemme, Isokern på landet. Begge systemene er svært enkle å bygge, fordelen med SEM er at man kan plassere den nærmere tredetaljer og den er noe mindre i yttermålene.

Sjekk med tegelsalget i Hammarby

www.tegelforsaljningen.se

Sjekk ut Keddys Heda skorstein.
Pimpstein med et fast innerør. Det er bare å "lime" delene oppå hverandre, veldig enkelt. Kravet er minst 20mm til brennbart.
I vårt tilfelle var Keddy billigere enn Isokern.

/Jögga

Tjabba

Jeg kjøpte min modulskorstein i Norge, nesten halve prisen mot Sverige....

Harley skrev:
Hei

Jeg kjøpte min modulskorstein i Norge, nesten halv pris sammenlignet med Sverige....
Dette var en gammel tråd, håper du er her fortsatt.
Har du tips på hvor man skal henvende seg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.