Mitt spørsmål gjelder betongtrapp delvis under tak og 4 trinn, inngang til bolighus. Taket er for lite og beskytter ikke mot regn.
Trappen er slik at vannet blir liggende i stedet for å renne av.
Trappen er malt og malingen flasser noen steder. Jeg har noen spørsmål om dette, tror at ganske mange kan ha det samme problemet.
Korrekt malt betong/muring skal vel ikke tillate at maling flasser. For eksempel, silikat kan vel umulig flasse?
Dog er det betydelig at vannet flere steder blir liggende og trappen vil ha en betydelig fuktighetskvote.
Hva kan man gjøre for å løse dette problemet.
En tanke jeg har fått er å vaske opp sidene grundig, reparere små skader og male med silikatmaling.
På trinnene og oppå platen male med epoxy som forsegler helt. Da burde ingen vann komme inn i konstruksjonen og trappen kan puste fra sidene.
Problemet med helning/fall gjenstår likevel jo.
Det skulle være fall utover/fremover/til sidene slik at alt vannet renner av.
Kan man slipe til korrekt fall. Eller mure/støype på slik at fall oppstår.
Takknemlig for innspill av hva slag som helst.
Trappen er slik at vannet blir liggende i stedet for å renne av.
Trappen er malt og malingen flasser noen steder. Jeg har noen spørsmål om dette, tror at ganske mange kan ha det samme problemet.
Korrekt malt betong/muring skal vel ikke tillate at maling flasser. For eksempel, silikat kan vel umulig flasse?
Dog er det betydelig at vannet flere steder blir liggende og trappen vil ha en betydelig fuktighetskvote.
Hva kan man gjøre for å løse dette problemet.
En tanke jeg har fått er å vaske opp sidene grundig, reparere små skader og male med silikatmaling.
På trinnene og oppå platen male med epoxy som forsegler helt. Da burde ingen vann komme inn i konstruksjonen og trappen kan puste fra sidene.
Problemet med helning/fall gjenstår likevel jo.
Det skulle være fall utover/fremover/til sidene slik at alt vannet renner av.
Kan man slipe til korrekt fall. Eller mure/støype på slik at fall oppstår.
Takknemlig for innspill av hva slag som helst.
Litt bilder hadde gjort det lettere.
Klikk her for å svare