Hei,
jeg skal installere en spiraltrapp mellom etasjene og har et spørsmål om hvordan man gjør med hullet i det øvre bjelkelaget.
Tanken er å ha et rundt hull for trappen på 1300 mm, jeg har avlastet bjelkelaget for et firkantet hull, men hvordan gjør jeg det enklest for å få til et rundt hull? Finnes det ferdige "hylser" å kjøpe eller hvordan gjør man?
Med vennlig hilsen,
Björn
jeg skal installere en spiraltrapp mellom etasjene og har et spørsmål om hvordan man gjør med hullet i det øvre bjelkelaget.
Tanken er å ha et rundt hull for trappen på 1300 mm, jeg har avlastet bjelkelaget for et firkantet hull, men hvordan gjør jeg det enklest for å få til et rundt hull? Finnes det ferdige "hylser" å kjøpe eller hvordan gjør man?
Med vennlig hilsen,
Björn
Hei Bjørn,B bjorn-k skrev:Hei,
Tanken er å ha et rundt hull for trappen på 1300 mm, jeg har avlastet bjelkelaget for et firkantet hull, men hvordan gjør jeg enklest for å få til et rundt hull? Finnes det ferdige "hylser" å kjøpe eller hvordan gjør man?
Med vennlig hilsen,
Bjørn
Jeg har samme "utfordring" som deg, kan man få dele hvordan du løste dette?
Man vil helst at kledningen dekker gulvet/parketten med noen millimeter i øvre etasje, slik at man har en liten bevegelsesfuge for parketten, f.eks. rund kantlist?
Mvh
Stefan
Klikk her for å svare