Sommeren er her og temperaturen i et av våre soverom begynner dermed å bli uutholdelig igjen.

Jeg vurderer derfor å installere en lvp i dette rommet, kjølig på sommeren og kanskje litt lavere varmekostnader om vinteren.

Men jeg lurer på hvordan jeg skal lage hull i fasaden for slangepakken. Hullet vil være på kortsiden av huset, og fasaden er puss på mineralull og trekonstruksjon. Hvordan gjør jeg for å finne lektene før jeg borer? Er det bare å begynne å rive av gipsen på innsiden eller har dere noen andre gode tips?

Mitt andre spørsmål gjelder utedelen til pumpen. Tenkte å montere den på takterrassen utenfor rommet, under denne er det kun carport, men den er festet inn mot huset. Tror dere at vibrasjonene vil forplante seg inn i huset mye?

• En takterrasse med tredekke, hvit plattform og et skråtak. En døråpning med vindu og en utelampe er synlig på veggen.
På det andre spørsmålet kan jeg svare Absolutt Ikke. Vi har utedelen til den ene pumpen på en balkong, og jeg har aldri merket en eneste vibrasjon - til tross for at jeg sitter og arbeider om dagene i rommet ved siden av.

Kan tilbakemelde at løsningen på varmeproblemet ble litt enklere enn en lfp.

Bestilte og monterte solfilm på utsiden av vinduer og dør, og dette ga en enorm forskjell på temperaturen inne i rommet, så pass at vi ikke lenger trenger tilføre kjøling.

Så jeg kan virkelig tipse om dette hvis dere opplever problemer med varme rom på grunn av solinnstråling.

• Liker
ricebridge og 1 annen
  • Laddar…
Strålende ;) Tips til en bra solfilm? Reduserer den utsikten mye når det er morgengry/skumring/mørke?

ricebridge ricebridge skrev:
Minsker den utsikten mye når det er grålysning/skumring/mørke?
En kvalitetssolfilm inneholder et metallag, så du trenger ikke å ha så mye toning og beholder utsikten.

• Liker
ricebridge
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.