Hei,
Holder på å bygge et bassenghus der jeg vil ha liggende panel innvendig og funderer på hvordan jeg skal bygge installasjonssjiktet. Akkurat nå består veggen sett utenfra av panel (22mm), luftspalte, vindsperre, 95x45mm stendere cc600mm. Jeg tenker å ha 45x45 mm stendere for installasjonssjiktet. Skal jeg ha dem stående men forskjøvet på eksisterende stenderverk? 45x45 kan bli litt svakt å sette (18-22mm) panel på? Eller skal jeg ha 45x45 stenderne liggende, og deretter slå stående lekter på dem?
Holder på å bygge et bassenghus der jeg vil ha liggende panel innvendig og funderer på hvordan jeg skal bygge installasjonssjiktet. Akkurat nå består veggen sett utenfra av panel (22mm), luftspalte, vindsperre, 95x45mm stendere cc600mm. Jeg tenker å ha 45x45 mm stendere for installasjonssjiktet. Skal jeg ha dem stående men forskjøvet på eksisterende stenderverk? 45x45 kan bli litt svakt å sette (18-22mm) panel på? Eller skal jeg ha 45x45 stenderne liggende, og deretter slå stående lekter på dem?
Sort of... Det kommer holdes på minst 12-15 grader. Kommer til å sette dampsperre/folie på varme siden av 95 stommen, så innenfor det vil jeg ikke ha mer enn 45 mm isolasjon for å klare 1/3-regelen (for at duggpunkt skal havne i 95 delen året rundt).Jonatan79 skrev:
Tror du ikke stående 45x45 blir for svakt om jeg ikke kottlar i 95 veggen så de får støtte? Har egentlig ikke noe problem med tykkelsen på veggen, så 45+28 er funkis for meg.N Nikorasu skrev:
Nei, det tror jeg absolutt ikke. Skru/spik med dobbel skru/spik med 60cm avstand. Det kommer til å holde til all type panel jeg kjenner til.F fredj721 skrev:
Klikk her for å svare