Jeg trenger å lage en inspeksjonsluke i taket på badet i kjelleren. Holder på å senke taket for å skjule V/A og gulvvarmeslangen som kommer ned fra kjøkken og bad i boligetasje, og i det nye taket trengs en luke slik at jeg kan komme til justeringen av gulvvarmen og holde litt oversikt over et par koblinger.

Jeg har tenkt meg å bruke luken på et klassisk gammelt medisinskap i metall for å få en ferdig ramme med en luke som kan lukkes enkelt. Skjærer jeg bort baksiden, kan jeg feste sidene i reglene, og alt er rektangulært uten jobb.

Hvis noen av dere har en bedre idé eller en annen løsning på et lignende "problem", ville jeg vært takknemlig for tips, spesielt om det er enklere enn løsningen jeg har beskrevet ovenfor. Det er som sagt mest for å slippe å fikse noe slags lås av luken i lukket posisjon at jeg ikke bygger en egen liten ramme med hengsler og kler med gips, noe jeg nok ville gjort om det var en vegg.

Det finnes ferdige inspeksjonsluker å kjøpe i metall.

MVH

Ferdige og i ulike størrelser. Oftest ligger disse i nærheten av fliser/klinker avdelinger.

søk på HILA lucke...

Ferdig høres bra ut, det var noe sånt jeg ville høre (har en Jeep å bygge på så huset skal helst bli ferdig nå :rolleyes:)
Heldigvis har man fri arbeidstid, skal sjekke hos byggevarehusene i morgen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.