Hei!
Vi er litt interessert i et Anebyhus bygget i 1990, er det noen som vet om det er enkelgips eller byggskive+gips i innerveggene, har hørt at Anebyhus ellers skal være ganske solide, erfaringer mottas med takk!
Vi er litt interessert i et Anebyhus bygget i 1990, er det noen som vet om det er enkelgips eller byggskive+gips i innerveggene, har hørt at Anebyhus ellers skal være ganske solide, erfaringer mottas med takk!
ingen som bor i et Anebyhus fra bygd rundt -90 som kan bidra med litt hjelp?
Vi bygde et Anebyhus i 1991. På huset vårt var det boardskive og deretter gips. Det var standard da så trolig sitter det på det huset dere er interessert i. Men spør eierne, de bør vite det siden det blir så mye enklere å sette opp ting på veggene.
Takk for deres svar!
...er det kanskje noen som har et Anebyhus bygget i 1989 med board+gips som standard? I så fall har jeg "sirklert inn" at vi også burde ha det....
Hei,
Vet ikke om denne info er relevant, men:
Jeg bygde et Anebyhus i 1981-82 - det er et såkalt "Mirakelhus" (miraklet var: Billige - utrolig mye for pengene) delvis modulbygget på fabrikk. Samtlige innervegger er bygget med (10 mm) sponplate + (12 mm) gipsplate. Øvrige "ikke-mirakelhus" var noe dyrere og hadde (20 mm) rupanel + (12 mm) gips. Begge typene tillater likevel en sikker opphenging av hyller m.m. i veggen uten spesielle krav til f.eks. gipsskrue/anker. Et Aneby hus har i mange tilfeller betydelig høyere kvalitet når det gjelder materialvalg m.m. enn konkurrentene.
Vet ikke om denne info er relevant, men:
Jeg bygde et Anebyhus i 1981-82 - det er et såkalt "Mirakelhus" (miraklet var: Billige - utrolig mye for pengene) delvis modulbygget på fabrikk. Samtlige innervegger er bygget med (10 mm) sponplate + (12 mm) gipsplate. Øvrige "ikke-mirakelhus" var noe dyrere og hadde (20 mm) rupanel + (12 mm) gips. Begge typene tillater likevel en sikker opphenging av hyller m.m. i veggen uten spesielle krav til f.eks. gipsskrue/anker. Et Aneby hus har i mange tilfeller betydelig høyere kvalitet når det gjelder materialvalg m.m. enn konkurrentene.
Jeg spurte eieren men fikk ikke noe klart svar, megleren trodde det var gips+byggplate. Nå er papirene signert så det er ikke mye å gjøre med...er mest nysgjerrig.
Klikk her for å svare