Jeg holder på å bygge om et lager/verksted, som skal ha en innervegg som deler rommet i to, med en innerdør i også.

Jeg har mulighet til å bygge innerveggen enten direkte på platen og gjøre den til en del av reisverket, eller så kan jeg sette veggkledning på ytterveggene, fliser på gulvet, og deretter sette opp innerveggen.

Hva ville dere ha gjort, og hvorfor? :)

Takk på forhånd!

Kan det finnes et framtidig behov for å ha et stort rom, så sett veggen oppå ferdig gulv.
Framtidig fleksibilitet.

Det kommer an på om du tror at du vil rive den i fremtiden. I så fall setter du den med fordel på og limer eller teiper bunnskinnen.

Ellers er det bedre å bygge den før. Det blir lettere å få pen inndeling på flisene osv.

F falkn skrev:
Det kommer an på litt om du tror du vil rive den i fremtiden. I så fall setter du den med fordel på og limer eller taper bunnskinnen.

Ellers er det bedre å bygge den før. Det blir lettere å få en pen inndeling på flisene osv.
Ok, nå kommer jeg ha store (60x60)-fliser, samme i begge rommene. Jeg tenker litt på at det er lettere å få pent med lav terskel osv hvis man setter døren oppå og slipper å fuge kanter osv, men det er kanskje så marginalt at det er unødvendig å tenke i de banene. :)

Døren kan du sette etter uansett.

F falkn skrev:
Døren kan du sette etter uansett.
Men skaper jeg ikke meg unødvendig ekstraarbeid da, hvis jeg skal legge fliser rundt døråpningen når veggen er på plass og prøve å få det pent, i stedet for bare å kjøre på med gulvet og deretter sette opp veggen?

Finnes det noen direkte fordeler/ulemper med å sette opp innerveggen før/etter rent byggteknisk?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.