Mine foreldre har på sin tomt på landet et uthus med betongplate bygget på det vi tror er en gammel jordkjeller. Siden deres bolighus er ganske lite, ville de gjerne ha muligheten til å innrede uthuset til gjestehus. Vi vet dog ikke helt i hvilken ende vi skal begynne. Jeg liker å lese meg opp på ting til det ekstreme, mens min pappa helst gjør ting uten å ha tenkt seg om på forhånd Som dere kan se er det byttet noe panel og satt inn en dør av noen som ikke helt hadde en plan...
Tidligere eiere hadde også vurdert å innrede det, men trakk seg fordi det var så fuktig. Vi har dog siden vi kjøpte eiendommen fjernet en stor furu og noe annen vegetasjon som skygget huset.
Alderen på betongplaten er ukjent, jeg vet bare at den eksisterte i -93 da de tidligere eierne kjøpte huset. Bør vi bekymre oss for typ blåbetong eller lignende?
Noen som kan anbefale passende litteratur eller har noen tips til hvordan vi skal gå frem? Jeg har tommelen kraftig sentrert, men ikke helt midt i hånden. Budsjettet er så godt som ikke-eksisterende (på grunn av takbytte på bolighuset) så det er ikke riktig tidspunkt å begynne å bygge, men det går jo an å forberede og planlegge i alle fall.