Vi har en ekonomibyggnad med garage, snickarbod, vedbod mm. som vi funderar på att inreda en del av som "gäststuga". Då skulle det bli ca 20 kvm nerpå, samt ett loft på samma yta ovanför. Inget egentigt kök, men helst rinnande (kallt) vatten så man tex. kan koka sig en kopp te, och tvätta av sig, samt en torrtoalett. Byggnaden är i fint skick men oisolerad. Traditionell med träpanel, fönster och mansardtak.
Är det ens rimligt att tänka att inreda den, kostnadsmässigt? Givetvis kan vi skaffa oss en fristående stuga, men när vi har ett "skal" att avvara, så vill vi undersöka möjligheten. Är det någon som kan ge en uppskattning om kostnad för detta? Om vi låter en firma göra grovjobbet och sedan målar, lägger golv och så själva. Vi ska såklart begära offert men jag är av den otåliga sorten och kan inte vänta...