Hei!
Holder på med å planlegge mitt hittil største amatørhjemmeprosjekt.
Jeg har et spørsmål til dere kunnskapsrike, jeg skulle ønske å senke taket litt for å få inn spottlys, og taket det gjelder er i dag av betong som er malt.
Mitt spørsmål er hvilket materiale jeg skal bruke og litt hvordan jeg skal bygge det for å ikke risikere mugg.
Etter å ha renovert andre deler i kjelleren har jeg lært meg at bygge inn så lite som mulig og tillate luft å kunne sirkulere for å unngå å få fuktig luft til å bli der den ikke skal. Finnes sikkert forskjellige skoler der, men det har fungert bra hittil .
Bruke aluminiumslekter, ha 5cm spalte i lektskjøtene og kanskje bore noen hull her og der i dem, samt la det være en 1cm spalte rundt hele taket (ikke i dusjen) for å la luften sirkulere godt. Men det er kanskje unødvendig...
Her er en fin paint skisse hvor de røde strekene representerer der taket skal være.
Det er jo litt sånn når man er en glad amatør, man lurer jo på om man tenker i riktig baner eller er helt ute og sykler.
Så kom gjerne med deres meninger og kritikk .
Er taket fint i dag? Finnes det uttak for belysning? Etter min mening er det overkurs å senke og sette inn spotter. Finnes fine armaturer med spotter på armer om taket er ok i dag.
Taket er "fint" men siden det har vært et gammelt pannrum er det ganske så sotete og trenger å males med sperrefarge osv. Finnes uttak for belysning siden det sitter en armatur i taket i dag.
Overkurs er ok, dette rommet skal bli hjertet i huset så ønsker å gjøre det lille ekstra selv om det kan ta tid , men takk for input!
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.