Hei Alle.
Jeg skal bytte ut en del bærende trevirke i en gammel kaldgarasje.
Skal bytte tak også da det lekker inn i skruehullene.
Sjekket priser nå og så at impregnert trevirke var billigere.
Det føles som en fordel å ta dette i stedet, noen med kunnskap i
emnet som vet fordeler og ulemper?
 
Under visse forutsetninger kan trykkimpregnert tre begynne å lukte.
Da er det ofte av dårligere kvalitet.
Gå til byggevarehandelen og velg ut virke selv, rett, tettvokst og kvistfritt.
Ring rundt og sammenlign priser og prut.
 
Nei, det er ikke anbefalt
noen impregnert planke har jeg også brukt noen ganger, men ville aldri bygget helt i impregnert
 
Takker for svar folkens. Det får bli en kombo.
 
Tobzter
hva sier vi om carport i trykkimpregnert vs Malt "vanlig" trevirke?
Skal bygge Carport (Kaldgarasje) skal man kjøre ubehandlet på hele og male eller trykkimpregnert bortsett fra panelet som skal slammes
 
hvis man vedlikeholder det, går det bra med vanlig virke
 
Trengs det egentlig noe vedlikehold i det hele tatt? Hold taket tett bare.
 
Impregnert er helt unødvendig på det stedet. Så er den billige trykkimpregnerte ofte ikke styrkeklassifisert, noe som kan være et krav for bærende deler i et tak.
 
Tobzter
Topp da blir det vanlig virke.. det kommer bli mer likt et kaldt garasje enn carport mot eksisterende bod.

Men spinner videre her.

Ettersom jeg vil ha tett mot mark skal man legge et lag med leca eller støpe en liten kant? for å så gå over til tre?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.