Hei

Jeg har et rom i mitt hus bygget i 1922, i det ene hjørnet som er blokkert. Jeg målte det via et ventilasjonshull og fikk det til ca 4x3.5kvm. Jeg har lagt ut en halvdårlig film som jeg har tatt gjennom det samme hullet.

Er det noen som har en anelse om hvorfor man har gjort det slik?
 
  • Liker
Pehu1004
  • Laddar…
Berg i dagen kanskje, så det ble for dyrt å lage kjeller der.
 
  • Liker
MONTREAL
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Berg i dagen kanskje, så det ble for dyrt å lage kjeller der.
Så er det i min kjeller, den ble håndgravd da huset ble bygget og de fikk nok ikke bort en stor stein i det ene hjørnet så akkurat der er det igjenmurt.
 
  • Liker
MONTREAL
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Så er det i min kjeller, den ble gravd ut for hånd når huset ble bygget og de fikk nok ikke bort en stor stein i det ene hjørnet så akkurat der er det igjenmurt.
Hvor stor er den igjenmurte delen hos deg? Dette er rundt 10 kvadrat, kan sikkert ligge en stein der, det er bygget på en grusås så det er i prinsippet ingen berg i bakken her (nesten alle naboene på gaten har gravd basseng, meg inkludert og det har ikke vært noe berg i veien.
 
Har det forsvunnet mye folk i nabolaget gjennom årene?
 
  • Haha
Staffans2000 og 1 annen
  • Laddar…
R
Hvem vet hva du slipper løs om du åpner opp der:thinking::rofl::crysmile:
 
  • Haha
  • Liker
Krokben og 1 annen
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Har det forsvunnet mye folk i nabolaget gjennom årene?
Kanskje best å la det være urørt :crysmile:
 
  • Haha
  • Liker
Krokben og 1 annen
  • Laddar…
L Labbarparn skrev:
Hvor stor er den igjentette delen hos deg? Dette er rundt 10 kvadrat, kan sikkert ligge en sten der, det er bygd på en grusås så det er i prinsippet ingen fjell i bakken her (nesten alle naboer på gaten har gravd basseng, meg inkludert, og det har ikke vært noe fjell i veien).
fem-seks kvadrat
 
Om det er fjell i veien eller bamse-steiner så kan man bruke smygdynamitt for å dele dem til mindre biter som går an å løfte unna litt lettere. Det gjorde en kompis da han la nytt gulv i kjøkkenet sitt, et hus som var typ 150 år for typ 25 år siden. Han boret hull i steinene først så han kunne stoppe "dynamitten" i. Trengtes ingen tillatelse for sprengning når man bruker "smygdynamitt" da i alle fall.
 
Tur att du inte tappade telefonen 😅😆!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.