Holder på å renovere et hus oppført rundt 1900. Murstein med bjelkelag i tre.
Innetak er cloison, dvs puss vassmatte tynne planker.
Mellom bjelkene er det fylt med et veldig lett, hvitt, fint granulat. Går an å smuldre opp med fingrene og da kritter det litt.
Er så lett at det flyter. Brenner ikke.
Vi vet ikke når fyllet ble lagt til, men kan ikke se at bjelkelaget har blitt åpnet tidligere. Finner ingen hull eller lignende.
Trodde først kvartssand - men for lett.
perlit - for fine korn
Noen som har noen tanker?