På verandaen min som ble murt med Leca-stein har håndverkerne pusset med Weber Pussmørtel C.
Den er cirka 15 år gammel. Det er veldrenert så fukt kommer ikke nedenfra.

Nå har det løsnet og ser forferdelig ut. Bom på flere steder.

Hvorfor?

Hva gjør jeg best nå?

Takknemlig for tips.

• Sprekker og avflassing på pusset murvegg langs steintrapp på veranda, med synlige skader og kalkrester etter fuktighet og aldring.
  • Pusset murvegg med hvite flekker og en liten metallplate, ved siden av et sort nedløpsrør. Grus langs bakken.
P
Det slipper fordi det er feilpusset fra begynnelsen, pussmørtel C er for dårlig mot mark..
På Leca skal man grunne med grunnet mørtel A og deretter pussmørtel B som dårligste kvalitet mot mark..

Deretter vil jeg anbefale nettoppspenning av pussen for å øke styrken, men det er ikke et krav på Lecasten…

Rejäl skrev:
Det slipper fordi det er feilpusset fra begynnelsen, pussmørtel C er for dårlig mot mark..
På Leca skal man grunne med grunningsmørtel A og deretter pussmørtel B som dårligste kvalitet mot mark..

Deretter vil jeg anbefale netting av pussen for å øke styrken, men det er ikke et krav på Lecasteinen…
Takk for svaret!!!

• Liker
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vasseman Vasseman skrev:
På min veranda som murades med Leca-sten har håndverkerne pusset med Weber Pussmørtel C.
Det er cirka 15 år gammelt. Det er veldrenert så fukt kommer ikke nedenfra.

Nå har det sluppet og ser forferdelig ut. Bom på flere steder.

Hvorfor?

Hva gjør jeg best nå?

Takknemlig for tips.
Jeg har et liknende problem .

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.