Har kjøpt Kiilto Floorfiller som skal være "gangbar" etter 2 timer og herde på 2 døgn ifølge instruksjonene. Jeg har blandet 6 sekker i henhold til instruksjon og blandet godt (synes jeg i alle fall). Den har nå ligget i tre døgn (drygt) og jeg kan fortsatt trykke merker med tommelen i den.
Bøtta jeg blandet i var ny. Litt gamle tørkede rester av vanlig betong på vispen og kommunalt vann fra kranen og prime'ad betongplate under...
Kan "gammel" betong oppføre seg slik, eller har jeg gått glipp av noe?
(kjøpt på lokal byggvarehandel hvor jeg mistenker at sekkene har ligget leeeenge)
Bøtta jeg blandet i var ny. Litt gamle tørkede rester av vanlig betong på vispen og kommunalt vann fra kranen og prime'ad betongplate under...
Kan "gammel" betong oppføre seg slik, eller har jeg gått glipp av noe?
(kjøpt på lokal byggvarehandel hvor jeg mistenker at sekkene har ligget leeeenge)
Det finnes bare en ting jeg kan komme på. Det må være feil på sementen, kanskje gammel. Vet flere som har hatt problemet med betong som ikke brenner, til tross for at de har testet å blande på flere måter.
Sement/sementmørtel, kan man normalt blande akkurat hvordan som helst, og den brenner uansett. Dog med varierende styrke.
Sement/sementmørtel, kan man normalt blande akkurat hvordan som helst, og den brenner uansett. Dog med varierende styrke.
Hadde lignende problemer med Webers avrettingsmasse for et par år siden. Det viste seg at de leverte sekkene hadde en utløpsdato som var passert. Etter diskusjoner direkte med Weber så bekreftet de at slike ting kunne skje med gamle sekker, men at prosessen normalt fortsatte likevel. Vi løste det med å øke varmen i rommet som fikk i gang prosessen, og det var tydeligst i de delene av gulvet som var kaldest og nær utsparinger og vegger.
OK, takk for svar. Jeg har dessverre ikke sekkene igjen så jeg kan sjekke, men de var skikkelig støvete og lå på siden av alt annet i et "uteskur" på byggevarehandelen. Det er nok ikke minusgrader i skuret, men dog kaldt om vinteren, så jeg mistenker nok alder der.
Nå, etter litt over fire døgn, begynner den å herde, men jeg kan fortsatt skrape overflaten med f.eks. skrutrekker...
Nå, etter litt over fire døgn, begynner den å herde, men jeg kan fortsatt skrape overflaten med f.eks. skrutrekker...
Klikk her for å svare