Vet ikke hvordan det er tenkt at dette fasadelementet skal monteres. Standard er vel at den grovhugde overflaten vendes ut.
Med grov overflate ut, så får jeg skjøten mellom planke1 (planken lengst til venstre) og planke2. Snu jeg annenhver planke fin/grovsaget, da får jeg en skjøt som den mellom planke 2 og 3.
Personlig synes jeg skjøten mellom 2 og 3 er mer diskret og penere. Men det føles jo rart å legge annenhver planke fin/grovsaget overflate ut.
Så antar jeg at tanken er at samtlige planker plasseres med grov overflate ut og med skjøten slik som mellom planke 1 og 2? Tre treplanker med ulik overflate, to med grovhugget og én med glatt finish, ligger ved siden av hverandre på et rustikt trebord. En person holder et stykke fasadvirke med grovhugget overflate, omgitt av et gammelt tregulv og arbeidsklær med malingsflekker. En person holder et stykke fasadvirke med grovhugget overflate på et gammelt tregulv.

Svar Ja - det er meningen at fasaden skal se "stripete" ut, med en tydelig forsenkning mellom panelbordene. I tillegg er den skråhøvlet slik at det ikke skal bli en hylle der vannet blir stående om man velger å sette panelet liggende.

B b8q skrev:
Svar Ja - det er meningen at fasaden skal se "stripete" ut, med en tydelig forsenkning mellom panelbordene. Dessuten er den skråhøvlet slik at det ikke skal bli en hylle der vannet blir stående hvis man velger å sette panelet liggende.
Og med "stripete", så mener du den kraftigste stripen, som ligger mellom bord 1 & 2?
Denne panelen skal monteres stående, men det har ingen innvirkning på spørsmålet mitt selvfølgelig.

P Pe_Er skrev:
Så antar att tanken är att samtliga brädor placeras med grovyta utåt og med skarven så som mellom påle 1 og 2?
Ja du antar rett

P Pe_Er skrev:
Og med "randig", så mener du den kraftigste randen, som ligger mellom brett 1 & 2?
Denne panelet skal monteres stående, men det har ingen innvirkning på spørsmålet mitt selvfølgelig..
Ja.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.