Helst vil jeg bare rive dritten nå, men forhåpentligvis finnes det en eller annen nød-løsning for å fikse summen av 101 feil (noen mine, de fleste ikke faktisk). Gipset over vinduet har en sånn kant-fasning nedover = når jeg laget brettet øverst, målte jeg mot veggens kant der for listverk. Nå i etterkant innser jeg at jeg burde målt mot sideveggen istedenfor, fordi resultatet er at sidebrettet stikker ut en halv cm under toppbrettet. Vurderer å lime på en slags list på brettets kant og deretter løse avstanden over gipset med noe mellomlegg/fugemasse man ikke ser... Vil jo ha et hjørne på innrammingen som er i linje med sideveggen...

Tips?? Hva kan jeg løse med akrylfug/snekkerisparkel? Hva som helst heller enn å rive ned overbrettet som sitter med både skruer og lim...

• Et nærbilde av en vegg med gipsplate over et vindu, der toppen av sidebordet stikker ut i forhold til toppbordet.
Et alternativ er å sette gips innvendig i omfanget, forsterke hjørnene med gipskant (hjørneprofil) og deretter sparkle.

Men hvis det er en kjapp løsning du er ute etter, så er det bare å sette på lister, dekke sprekker med akrylfug og deretter male alt.

En annen kjapp løsning er å sette hjørnelister av furu og deretter male alt.

maah maah skrev:
Et alternativ er å sette gips innvendig i omfatningen, forsterke hjørnene med en gipkant (hjørneprofil) og så sparkle.

Men er det en nødløsning du er ute etter, så er det bare å sette på lister, dekke sprekkene med akrylfug og deretter male alt.

En annen nødløsning er å sette hjørnelister av furu og så male alt.
Ja men takk, jeg gjorde litt midt i mellom, satte en list i overkant så toppbordet er i linje med gipsveggene på sidene, så får jeg bruke akrylfug under listverket oppe og i sprekkene... Ikke optimalt men vil bare få opp dritten nå.

• Liker
maah
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.