For litt over et år siden fikk vi montert en fin granittrapp på tomten. Den har virkelig vært et løft, men én ting plager litt: sprekkene mellom vagnstykkene og trinnblokkene (se bilder).
Som dere ser, og sikkert forstår, er disse sprekkene rene feller for rusk, løv og annet, så jeg vil veldig gjerne fylle dem med noe. Da ville det vært mye lettere å holde rent, og jeg kunne til og med spyle av trappen.
Jeg har tenkt på en slags fugemasse, men jeg tenker at om trappens deler beveger seg det minste i forhold til hverandre, vil det jo sprekke. Jeg har også vurdert PL400, men det vil nok være vanskelig å få det pent, og fargen er jo ikke så tiltalende.
Tec7 har jeg jo hørt om...visste dog ikke at den finnes i ulike farger. Bildesøkte på "tec7 antrasitt" men fikk ikke opp noen gode treff som viser hvordan den ser ut. Ville du ha mulighet til å ta et bilde av hvordan det ser ut hos deg henkepenk?
Jeg har nå sendt e-post til Novatec (produsenten av Tec7) og spurt dem hvilken farge som passer best til granitt, får se hva deres svar blir.
I påvente av det tenkte jeg å benytte anledningen til å spørre forumet om tips til om jeg kan bunnfylle sprekkene med noe. Det ville jo føles litt mer økonomisk å ikke måtte bruke Tec7 for å fylle hele hulrommene, som enkelte steder er ganske store.