Hei,

Skal støpe opp to kjellervegger i ren betong som jeg bygger form til. Det skal sitte noen elbokser og disse trenger jeg å støpe inn.

Elektrikeren bruker VP2 andre steder. Da jeg spurte om innstøpningsbokser, visste han ingenting om det.

Noen av dere som vet hvordan man gjør det, eller har bilder? Man vil jo ikke risikere at betongen renner inn i boksen.

R
Vanlige doser som det settes et pusslokk i og spikres på innsiden formen , , støping av vegg, da blir det vibbra og alt må sitte godt fast ellers slipper tingene når vibbraen kommer i nærheten

• Liker
SOS-Fixaren og 2 andre
  • Laddar…
Takk for svar.

Hvor langt under betongoverflaten må slangen ligge, finnes det regler?

Hvor mye kan man pusse opp etter støping? For hvis man pusser så blir jo boksen innsunket i veggen.

• Liker
bygghagberg
  • Laddar…
R
Det finnes også såkalte fester for rør (ingen slanger nå) som holder målet som en dobbeltgipsboks har på rørene, Å pusse etter bygger på og da må man ta av lokket og stoppe avispapir i boksen, blir det en glipe inn til boksen men det gjør ingen ting, det er ingenting som brenner der eller forhøyningsring (dyre) eller om det er mye, sager man av en boks sin ytre del til riktig mål som trengs og har lange skruer gjennom inn i boksen i veggen.

• Liker
bygghagberg og 1 annen
  • Laddar…
Aha, burde man bruke rør i stedet for slange?

• Liker
Erik1337
  • Laddar…
R
Absulut rør ingen slang den kommer til å fare rundt når vibbraen kommer, rørene festes ganske tett med festene og sitter som stein

• Liker
spaxx
  • Laddar…
Hvordan fester man rørene i boksen mener du, hva slags feste?

Hvordan fester man boksen i støpeformen, gjennom skrue/spikerhullene i boksen?

• Liker
jonmo
  • Laddar…
R
S spaxx skrev:
Hvordan fester man dosen i støpeformen, gjennom skru/spikerhullene i dosen?
Spikrer den baklengs på formen gjennom spikerfestene
S spaxx skrev:
Hvordan fester man rørene i dosen mener du, hvilken type feste?
Rørene bare trykkes godt ned i bunnen på hullet i dosen, finner ikke akkurat nå festene for støping til rørene, har ikke vært på mer enn bolighus der det har blitt brukt, men har en detektiv som spaner ute og kommer tilbake, kanskje noen andre på forumet vet.

• Liker
Mazen og 1 annen
  • Laddar…
R
S spaxx skrev:
Hvordan fester man rørene i boksen mener du, hva slags feste?

Hvordan fester man boksen i støpeformen, gjennom skrue/spikerhullene i boksen?
Kommer tilbake etter helgen da åpner mine kontakter

• Liker
RapidSledge og 1 annen
  • Laddar…
Sjysst :D

• Liker
spaxx
  • Laddar…
R
Der kom det om klammerne omtrent hva jeg forventet meg via forumet :D, hva bra da trenger ikke jeg bruke tid på det

• Liker
SimonThn og 1 annen
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Du bruker en sånn her boks
[lenke] spik bare boks på formen, så kan du bruke slang men da må den være godkjent for innstøping, samme sak med vp-rør finnes ulike typer
Hva er spikeren i midten til for, er det den man spikrer i formen?

Fester man boksen med flere spikrer/skruer enn den i midten?

PS: Stort takk for deres svar!

S spaxx skrev:
Hva er spikeren i midten til for, er det den man spikrer i formen?

Fester man boksen med flere spiker/skruer enn den i midten?
Den spikrer man I formen ja, det er det som trengs, så når det er støpt så tar man bort lokket og vrir av spikeren i boksen

• Liker
spaxx
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.