Holder nå på og reiser opp innervegger i huset mitt. Bruker stålskinner ved gulv og i taket og stående 70 mm trestendere på cc 600 mm, veggene skal kles med OSB og gips. Har nå kommet til et virkelig spesialhjørne der tre vegger møtes likt "treriksrøset". Hvordan ville dere ha reist opp dette/gått fram? Gjetter på at det finnes like mange måter som det finnes snekkere, men det hadde vært gøy å se hvordan dere tenker.

• Plantegning av et hus med flere rom som møtes i et hjørne. Viser dimensjoner og plassering av vegger, dører og vinduer.

Beste svar

Jeg hadde kjørt med plåtskenorna som du gjør og så profilert dem slik som det blir der veggene møtes deretter stuttet sammen trelektene der de tar stopp i y-hjørnet eventuelt isolert før du trykker sammen siste lekten. Så brukt bøyelig metallbånd som man pleier å ha i enkelte tilfeller ved gipsing er 100mm bredt og finnes på rull man kan kjøpe. Bøyd det i hvert hjørne og skrudd sammen lektene med det, blir et skarpt hjørne fra alle hold, både sterkt og blir lettere med både osb og gipsen deretter.

• Liker
Elkillen90
  • Laddar…
E Månskensbonden90 skrev:
Hvordan ville dere ha lagt dette opp/gått frem? Gjetter på at det finnes like mange måter som det finnes snekkere, men det hadde vært moro å se hvordan dere tenker.
Er det ikke å komplisere det hele unødvendig med disse skråstilte veggene og dørene?
Jeg synes det ser ut som at to dører i linje ved siden av hverandre akkurat ville fått plass.

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Er det ikke å komplisere det hele unødvendig med disse skråstilte veggene og dørene?
Jeg synes det ser ut som at to dører i linje ved siden av hverandre akkurat ville fått plass.
Da blir det ingen regel mellom dørkarmene, uten det blir neste dørkarm tett dørkarm, typ 20mm luft mellom.

Demmpa Demmpa skrev:
Da blir det ingen regel mellom dørkarmene, uten at det blir neste dørkarm som står mot dørkarm, typ 20mm luft mellom.
Eller kanskje minske ned den ene eller begge dørene til 80-centimeters.

Det blir diagonale vegger. Har anskaffet bånd av metall. Blir nok til å tegne opp alt på gulvet først og deretter gjøre som p olsson skrev.

• Liker
P_Olsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.