Gjør-det-selv-bygger
· Jönköping
· 28 innlegg
Holder nå på og reiser opp innervegger i huset mitt. Bruker stålskinner ved gulv og i taket og stående 70 mm trestendere på cc 600 mm, veggene skal kles med OSB og gips. Har nå kommet til et virkelig spesialhjørne der tre vegger møtes likt "treriksrøset". Hvordan ville dere ha reist opp dette/gått fram? Gjetter på at det finnes like mange måter som det finnes snekkere, men det hadde vært gøy å se hvordan dere tenker.
Beste svar
Jeg hadde kjørt med plåtskenorna som du gjør og så profilert dem slik som det blir der veggene møtes deretter stuttet sammen trelektene der de tar stopp i y-hjørnet eventuelt isolert før du trykker sammen siste lekten. Så brukt bøyelig metallbånd som man pleier å ha i enkelte tilfeller ved gipsing er 100mm bredt og finnes på rull man kan kjøpe. Bøyd det i hvert hjørne og skrudd sammen lektene med det, blir et skarpt hjørne fra alle hold, både sterkt og blir lettere med både osb og gipsen deretter.
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Er det ikke å komplisere det hele unødvendig med disse skråstilte veggene og dørene?E Månskensbonden90 skrev:
Jeg synes det ser ut som at to dører i linje ved siden av hverandre akkurat ville fått plass.
Da blir det ingen regel mellom dørkarmene, uten det blir neste dørkarm tett dørkarm, typ 20mm luft mellom.KnockOnWood skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 348 innlegg
Gjør-det-selv-bygger
· Jönköping
· 28 innlegg
Det blir diagonale vegger. Har anskaffet bånd av metall. Blir nok til å tegne opp alt på gulvet først og deretter gjøre som p olsson skrev.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Regle opp innervegger før man gipser undertaket?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Innerväggar uppreglade med "wellpapp-reglar"
Badrum -
Regle opp for innervegger
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Reglar upp nya innerväggar till sovrum övervåningen
Arkiverade bloggar -
Regla upp innerväggar
Stenhus