Hei, jeg har fjernet et par innervegger og har nå et tak med tydelige "spor" av veggspilene. Hvordan får jeg bort disse på best mulig måte? Det ser ut til å være betongtak og sporene er ca 1 cm dype.

Tar imot alle tips med takk!

Mvh Nicole

• Betongtak med spor etter fjernede vegger, ca. 1 cm dype.
  • Innertak med spor etter fjernede vegger, tydelig betong med 1 cm dype merker i overflaten. Sporene viser tidligere plassering av veggregler.
P
Du får banke ned kantene som er for høye i forhold til den omkringliggende overflaten, deretter fyller du sprekken med gipsmørtel som du deretter pusser og maler.
Man må male hele taket om man vil at det skal se pent ut...

• Liker
namnbyte
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Du får banke ned kantene som er for høye i forhold til omgivende overflate, deretter fyller du i sprekken med gipsbruk som du deretter sliper og maler..
Man trenger å male om hele taket hvis man vil at det skal bli pent…
Okei, stor takk! Da vet jeg. Takk for hjelpen!

Rejäl skrev:
Du må slå ned kantene som er for høye i forhold til den omkringliggende overflaten, deretter fyller du i glipen med gipsbruk som du så sliper og maler.
Man trenger å male hele taket om man vil få det pent…
Et spørsmål til bare...behøver jeg å ha noen slags "remse" i gipsbruket, som gjør at det ikke sprekker?

P
N Nicole skrev:
Et spørsmål til bare...trenger jeg å ha noen slags "stripe" i gipspussen, som gjør at det ikke sprekker?
Nei, det gjør ingen nytte da det er betong..
Er det f.eks. gipsplater så hadde det vært hensiktsmessig..

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.