Hei, jeg moret meg med å fjerne et antall lag tapeter i vår øvre hall i går og fant dette. Murstock (til høyre) møter sponplate (til venstre, det er altså siden på et lintøyskap). Jeg vil få til en glatt veggoverflate som deretter skal males og lurer på hvordan man gjør det best.

1. Renoveringsgips (ulemper: vanskelig å få til ytre hjørnet da det er en trestender der, krever flytting av taklist og sokkel, samt usikker på hvordan jeg fester gipsplaten på murstocken)
2. Helsparkle alt og legg deretter armeringsduk over, eller i motsatt rekkefølge sette opp glassfiber eller annen armeringsduk og deretter helsparkle over (ulemper: slitsomt å holde på med antar jeg, viss risiko for sprekkdannelse)
3. Legg papirremse over skjøten og helsparkle (ulempe: størst risiko for sprekkdannelse antar jeg)

Hvilket av alternativene tror dere på, eller har dere noen andre gode forslag? Om det blir sparkel - er det bare å bruke type mediumsparkel rett på pussen eller ville dere brukt en primer?

Tusen takk!

• Vegg i en hall med en synlig murstock til høyre og en spånskive til venstre, omkranset av hvite dører og paneltak.
Definitivt primer og bredsparkle på nett. I hjørnet skulle jeg sette en list.

• Liker
Sofia1
  • Laddar…
Jeg stemmer på nr:1.
Satt gipsplaten kant i kant (Rød).
Limt gipsplaten med PL 400.
Kjøpte en pose kanelbullar, fungerer oftest som betalingsmiddel.
Kjørte til nærmeste blikkenslager med mål og fått bøyd til en aluminium vinkelkant med ankant.
Fargekode 0502Y G30. (Grønn).
Hvordan hjørneprofilen ser ut (Oransje, bilde 2).

Hjørne av en vegg med malt gips, detaljer markert i rødt, grønt og oransje for profiler, kant og listverk, med parkettgulv. Hjørneprofil i aluminium med ankant, brukt i byggeprosjekt. Vist i svart mot hvit bakgrunn.

• Liker
Sofia1
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.