Hei.
Vi har fjernet vannradiatorer i vår kjeller til fordel for vannbåren gulvvarme, jeg har valgt å beholde de gamle tilkoblingene i tilfelle jeg i fremtiden skulle få problemer med gulvvarmen eller ønsker å koble til en håndkletørker.
Disse rørstumpene kommer ned fra taket, men hvordan skjuler jeg dem på en penest mulig måte?
Tanken er å ha en vanlig taklist (hvit hullkillist), det er hvite fliser på veggene og hvit takpanel.

Mine tanker går mot en slags "boks" / burk i hvitt tre eller rustfritt stål ...hva tenker forumet?
Har noen laget en lignende løsning?
To rørstumper med metallbeslag og endemutter, kommer ned fra et hvitt tak, i krysset mellom takpanel og flislagt vegg.

Ingen som har noen god idé eller tanke??

Sagg ut et hull, kapp rørene lenger opp, plugg igjen, sett inspeksjonsluke.

D Dsl skrev:
Så ut av et hull, kapp rørene lenger opp, plugg igjen, sett inspeksjonsluke.
Hei, takk for innspillet. Men det er ikke et alternativ.

Maling alt hvitt.

Protte

prototypen prototypen skrev:
Mål alt hvitt.

Protte
Det er en form for kasse jeg er ute etter, men har ikke funnet ut materialvalg eller design. Kanskje finnes det til og med noe ferdig å kjøpe?

Hei.
Hva er lengden på rørene?
Hvis de er kortere/samme som taklisten så bygg en boks med taklisten rundt boksen.

D Davidofsweden skrev:
Hei.
Hva er lengden på rørene?
Hvis de er kortere/samme som taklisten så bygg en kasse med taklisten rundt om kassen.
Lengden er ca 6-8cm (lengre enn taklistens bredde/høyde).
-ja, det er noe lignende jeg funderer over.

Mitt problem er løst, jeg kjøpte kabelkanal i passende størrelse samt tilhørende avslutningslokk og skjulte rørene.
(Det er også taklist nå, men bildet ble tatt før den kom opp).
Jeg har gjort det på denne måten på to steder og jeg synes det ble en god løsning.
Kabelkanal installert i et hjørne mellom vegg og tak, med fliser i bakgrunnen. Ingen taklist er synlig på bildet.

• Liker
john.h
  • Laddar…
Ser fint ut (y)

• Liker
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.