Jeg renoverer trapp. Nye trinn av 8mm eik skal limes som ytterlag. Det øverste trinnet er problematisk.

-vangstykket er høyere og i dette tilfellet vil jeg legge trinnet på vangstykket. Det trenger altså å slipes/freses/sages ned ca 3mm.
-trinnet luter. Jeg skulle ønske å høvle/slipe så det blir horisontalt.

Jeg vil ikke heve de lavere områdene. Det er de lave områdene som gjør at jeg kan koble til tilstøtende parkett i riktig nivå.

Mitt spørsmål: hvordan sliper/freser/sager jeg lettest dette til en jevn og mer horisontal overflate?
 
  • Øverst i trappen, et tretrinn med ujevn overflate som må slipes eller freses ned for å nivået med intilligende parkett, med synlig skade og verktøymerker.
  • En trapp med ujevne tretrinn som trenger justering for å bli horisontale, samt vange som er høyere enn trinnet som skal påføres.
  • Trappa under renovering med trästeg och underlagspapper i bakgrunnen, verktygshandskar placerade nära översta steget.
Putshøvel eller båndsliper, kanskje. Om du kommer til?
Det kan jo kanskje gå med en Japansag/stemjern på visse deler også om det stikker opp.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.