Jeg renoverer trapp. Nye trinn av 8mm eik skal limes som ytterlag. Det øverste trinnet er problematisk.
-vangstykket er høyere og i dette tilfellet vil jeg legge trinnet på vangstykket. Det trenger altså å slipes/freses/sages ned ca 3mm.
-trinnet luter. Jeg skulle ønske å høvle/slipe så det blir horisontalt.
Jeg vil ikke heve de lavere områdene. Det er de lave områdene som gjør at jeg kan koble til tilstøtende parkett i riktig nivå.
Mitt spørsmål: hvordan sliper/freser/sager jeg lettest dette til en jevn og mer horisontal overflate?