Jeg er i gang med å renovere et lager i kjelleren og trenger litt rådgivning. Jeg vil gjøre veggene sterkere for å kunne holde oppe et hyllesystem fra IKEA/Elfa, så derfor rev jeg av den gamle finerliknende panelen og gipsveggene som satt der. Tanken er å sette på OSB og deretter ny gips. Spørsmålet er imidlertid hvordan jeg skal gjøre med bakveggen? "Reglene" som sitter der nå er kun festet i de tverrgående mellom celloplasten. Og de sitter knapt fast.

Den venstre veggen på bildet vurderer vi å la være og male over på en eller annen måte. Gulvet kommer kanskje til å byttes senere, men det er ikke noe vi kommer til å gjøre nå.

Alle tips er velkomne, og påpek gjerne hvis dere trenger mer info.

• Vegger med trepanel og synlige trebjelker mot hvite isolasjonsplater i en kjellerbod under renovering.
  • Tom kjellervegg under renovering med synlige trestendere og hvite betongblokker. Rester av tidligere panel og isolasjon er synlige.
  • Vegg med eksponerte treverk og hvit isolasjon i et kjellerrom under oppussing, gipsrester er synlig på gulvet.
  • Kjellervegg med fjernet panel, viser hvit cellplast bak en listeramme. Noe av gipspanelet henger fortsatt, klart for renovering.
  • Renovering av kjellerrom med synlige trebjelker og celloplast i veggen. Verktøy og materialer ligger på gulvet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.