Hei.

Vi skal sette opp to stykker over to meter høye IKEA-garderober (2x50 i bredde) og veggen bak består av gips som er 36 mm tykt (antar at det er triple gipsskiver da?) og stenderne er laget av metall. Hva skal jeg bruke for å feste da og hvor får jeg tak i det. Jeg har sjekket Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag og noen flere som ikke har noen ekspandere for triplegips hjemme.

Bauhaus har et Vippanker som skal rekke til 70 millimeters vegger, men i mer detaljert info står det at den rekker til maks 16 mm gips (om jeg forstår det rett) og deres egen kundetjeneste ville ikke anbefale meg den.

Så, noen som vet hva jeg bør bruke og hvor jeg får tak i det?

Takknemlig for tips!

J JP500 skrev:
Hei.

Vi skal sette opp to stk over to meter høye IKEA-garderober (2x50 i bredde) og veggen bak består av gips som er 36 mm tykt (antar at det er trippel gipsplater da?) og stenderne er laget av metall. Hva skal jeg bruke for å feste da og hvor får jeg tak i det. Jeg har sett på Bauhaus, Hornbach, Specialbeslag og noen flere som ikke har noen ekspander for trippelgips hjemme.

Bauhaus har et Vippanker som skal rekke til 70 millimeters vegger men i mer detaljert info står det at den rekker til maks 16 mm gips (om jeg forstår det rett) og deres egen kundeservice ville ikke anbefale meg den.

Så, noen som vet hva jeg bør bruke og hvor jeg får tak i det?

Takknemlig for tips!
Joda det finnes. https://www.bygghemma.se/hus-och-by...4xYHSvIAgXMpePI_1rRSYdjbe48fa_rxoCx-cQAvD_BwE

Test dra inn en skrue. Det kan jo være 2stk gips + 1stk OSB f.eks. I så fall kan du jo skruve garderoben rett inn i OSBen.

• Liker
JP500
  • Laddar…
Ja, unnskyld, jeg var for rask og slurvete da jeg skrev innlegget. Jeg har funnet litt større pakker med trippelmolly, blant annet den på Bygghemma. Men dels er det unødvendig store og dyre pakker, og dels har jeg kun funnet i nettbutikker der det nok vil være et antall dagers leveringstid. Mitt håp er å kunne få tak i dem i butikk (i Göteborg).

Jeg er også overrasket over at ingen av de store byggevarehusene jeg har ringt har hatt slike, eller kunnet gi en annen løsning?

Men er det en pakke for flere hundre kroner som jeg kan få til meg neste uke som gjelder altså?

O oskar82 skrev:
Også Essve har.

[lenke]
Se trådsvar nedenfor:

Krast så skal jo bare innfestingen forhindre at skapene vipper. Så et par Molly overkant holder godt, men vanlig plugg funker med om du tar noen ekstra.

En type ankarskrue eller lignende tror jeg helt ærlig holder for å hindre garderobene fra å velte hvis noen skulle få for seg å klatre i dem.

Sett skruer i platereglerne så slipper du å tenke på alle Expanders og ankere.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.