Jeg planlegger å snekre sammen en oppbevaringsplass til en ekstra fjærkjerne som brukes som gjesteseng. Den skal stå på langsidens kant mot en vegg i stuen, og min tanke er å bygge den inn med noe platemateriale. Når gjestene kommer skal man enkelt kunne ta bort framsiden og ta ut madrassen. "Taket" på oppbevaringen skal fungere som en hylle der man kan plassere bilder og annet.

Spørsmålet er nå dels hvilket materiale jeg skal bygge den i, og hvordan den skal konstrueres for å bli best? MDF er jo bra å jobbe med, men selve framsiden som skal flyttes unna når madrassen skal frem, vil jo bli ganske tung siden den er i målene 1000x2100 mm. Finnes det noe lettarbeidet materiale som ikke er så tungt?

Så til selve konstruksjonen.....hvordan skal framsiden festes for at den skal sitte pent og for at den skal være enkel å ta bort/felle opp når madrassen skal tas ut?

Skal hele oppbevaringsdelen males i samme farge som veggen for å gli inn så mye som mulig eller skal man kanskje male selve taket i en annen farge for å få det til å se ut som en hylle?

Alle tips mottas med takk! Noen som har gjort noe lignende som kanskje til og med har et bilde?

Sovesofa! foreslår jeg. Alternativt nedfellbar brisk.
/CC

Nja....problemet er at vi allerede har en sofa som skal stå foran forvaringsmojängen, den sofaen har en soveplass. Så har vi dessuten madrassen også, så alternativet ville være å kaste ut en fullt fungerende madrass og en relativt ny sofa for å kjøpe en ny sovesofa som ikke i det hele tatt har samme sovekomfort.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.