Hei!

Skal montere vinduskarmer, og uansett hvordan jeg sager (gjærsag - hånd) så blir det små fliser av malingen som løsner på undersiden. Jeg har testet alt, maskeringstape, sage sakte osv. Det er hvitmalt MDF som jeg bruker.

Hvordan gjør proffene det?

/Henrik
 
...de monterer umalt MDF eller limtre og maler deretter på stedet eller skjuler det stygge med litt mykfug (men det var kanskje ikke proffløsningen). I verktøyforumet tror jeg det finnes en tråd med litt tips og triks om å sage i plater med fin overflate, typ det du har nå.
 
B
teste kutte fra vrangsiden
 
Okei takk! Om jeg ikke lykkes bedre så får det holde med litt latexfog. Kan jo være bra også om man skulle søle vann på vinduskarmen der nede... en risiko når man har blomsterpotter der og skal vanne.

/henrik
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.