Hei!
Skal montere vinduskarmer, og uansett hvordan jeg sager (gjærsag - hånd) så blir det små fliser av malingen som løsner på undersiden. Jeg har testet alt, maskeringstape, sage sakte osv. Det er hvitmalt MDF som jeg bruker.
Hvordan gjør proffene det?
/Henrik
Skal montere vinduskarmer, og uansett hvordan jeg sager (gjærsag - hånd) så blir det små fliser av malingen som løsner på undersiden. Jeg har testet alt, maskeringstape, sage sakte osv. Det er hvitmalt MDF som jeg bruker.
Hvordan gjør proffene det?
/Henrik
...de monterer umalt MDF eller limtre og maler deretter på stedet eller skjuler det stygge med litt mykfug (men det var kanskje ikke proffløsningen). I verktøyforumet tror jeg det finnes en tråd med litt tips og triks om å sage i plater med fin overflate, typ det du har nå.
Klikk her for å svare