Jeg har en murt steingrill der steinene begynner å slippe. Mørtelen har blitt til sand av regn og is. Jeg vil gjerne bevare den men vet ikke hvor jeg skal begynne. Den er sikkert 30 år gammel.

Jeg tenker at jeg må slå bort den dårlige mørtelen og legge ny.

Skal jeg bruke sement, betong eller mørtel? Hvilken type er å anbefale?

Kan jeg få den gamle følelsen/fargen, på den nye mørtelen så det ikke synes så tydelig hvor jeg har reparert?

Hvordan ville dere gjort det? Takknemlig for alle råd.
 
  • En gammel stengrill i hagen med løse mursteiner, dekket av visne vinstokker. Vedstabel til venstre og grå steinheller foran.
  • Murad stengrill med löst murbruk och växtlighet på toppen, stenarna börjar släppa och behöver repareras för att bevara strukturen.
  • En gammel stengrill med flere steiner som har sprukket og skadet murskikt; klatrestammer med blader vokser over strukturen.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.