Hei

Jeg skal reparere trappen til vår friggebod. Den ene bjelken hadde "satt seg" og var ikke lenger vannrett, hele trinnet helte. Rev av trinnet og tok noen bilder som dere kan se her http://imgur.com/a/E1tK8

Håper dere ser hva feilen er, kanskje dårlige bilder men den venstre bjelken som trinnet skal ligge på har liksom "rast ned" litt.
Man kan se at plinten kanskje ble feilplassert ved montering, den burde vel vært lenger innover så den tok vekten mer "ovenfra". Nå må den "ta vekten i en vinkel".

Hvordan ville dere løst dette? Jeg er 21 år og har null byggvane så beskriv gjerne i enkle ord...
Skal jeg grave opp og flytte plinten mer innover? Som dere ser på den høyre plinten på motsatt side så er den plassert mer innover.
Hvis jeg tar av bjelken må jeg vel ha en slags provisorisk jekke så ikke hele bygget raser?

Takknemlig for enkle tips.

Først må du begynne med å støtte opp den regelstumpen som hjørnet henger på. Konstruksjonen er vel ikke den beste.
Diagram som viser en forsterkning av en vertikal bjelke i et hjørne. En pil peker mot en horisontal bjelke, illustrerer strukturell støtte.

Deretter tror jeg at den enkleste løsningen med en trapp er å kjøpe ferdige vangstykker på ByggMax, Finnes i tre eller fem trinn. Enkelt å montere. Så her:

Halvferdig tretrapp montert på terrassen med vangstykkene festet på betongblokker. Verktøy ligger spredt rundt på bakken.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.