Hei!
Vårt hus har et "gjerde" i en eller annen form for betong med stolper og søyler (se bilder). Vi tror det er støpt med en eller annen form for puss på(?). Trolig laget en gang på 60-tallet.
Gjerdet har nå begynt å forvitre flere steder, og vi ønsker å renovere det. Mitt spørsmål er til hvem man passende henvender seg? Hva kalles denne kompetansen? Er det murer eller hva?
Støpeformer finnes fortsatt til de små dyre-relieffene som finnes på søylene (se bilder), men ingen støpeformer for søylene eller annen dokumentasjon som sier hva gjerdet er laget av.