9.971 lest ·
3 svar
10k lest
3 svar
Hvordan pusse på Treullit? Pussnett? Hvordan fester man det?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 innlegg
Når jeg river bort de tissgule flisene fra baderommets yttervegg, oppdager jeg at den består av Treullit, treflis dekket av sement. Den gamle pussen fulgte med flisene da de ble revet ned.
En murer som var hjemme for andre jobber uttalte seg og sa at jeg må sette pussnett for at pussen skal holde. Kan det stemme? Jeg trodde Treullit var en god pussholder. Neste spørsmål blir så klart hvordan man skal feste et pussnett i det porøse underlaget. Man kan smuldre det opp med fingrene. Skruer, plugger, ankermasse eller annet vil ikke feste.
Dessuten lurer jeg på om jeg må slipe bort den gamle våtromsmalingen der veggene ikke har vært flislagt? Hadde vært deilig å slippe, men spørsmålet er om det nye tettesjiktet fester godt nok.
Noen som vet?
En murer som var hjemme for andre jobber uttalte seg og sa at jeg må sette pussnett for at pussen skal holde. Kan det stemme? Jeg trodde Treullit var en god pussholder. Neste spørsmål blir så klart hvordan man skal feste et pussnett i det porøse underlaget. Man kan smuldre det opp med fingrene. Skruer, plugger, ankermasse eller annet vil ikke feste.
Dessuten lurer jeg på om jeg må slipe bort den gamle våtromsmalingen der veggene ikke har vært flislagt? Hadde vært deilig å slippe, men spørsmålet er om det nye tettesjiktet fester godt nok.
Noen som vet?
Pussnette fester du gjennom et tynt grunnpuss som nettet klemmes inn i pussen.
se ca 3.48 inn i filmen
https://www.youtube.com/watch?v=pZw5Sn4Kmkk
se ca 3.48 inn i filmen
https://www.youtube.com/watch?v=pZw5Sn4Kmkk
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
20 år gammal fasad med putsade isoblock
Stenhus -
Ommurad samt putsad murstock, två frågor!
Byggnadsvård -
Fiks i kjeller, hvordan gå frem for å pusse opp dette?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Veggfeste på pusset treullit.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Putsa betongmur - putsnät eller ej?
Grund & Markarbeten