Vår entrétrapp var tidligere belagt med klinker, men etter flere vintre og noen uheldige saltninger sprakk dette. Nå har jeg denne kjedelige overflaten igjen, som plager meg daglig.

Jeg ønsker å pusse opp overflaten slik at den blir pen igjen. Vil ikke sette klinker eller stein. Vil ikke ha noe epoksybelegg. Har vurdert å slipe, men er usikker på om det er lettere eller blir bra. Noen som vet hva man skal bruke for sement og hvordan man skal gå frem for å pusse alle overflatene på trappen, slik at det blir jevnt og pent?

• Slitt grå betongtrapp med avflassede overflater foran en rød vegg ved inngangen til et hus. Trappen har synlige skader og flekker.
  • En slitt entrétrapp i betong med synlige sprekker og ujevnheter, omringet av rød veggpanel og grus på bakkenivå.
Jeg hadde slipt den, tror det er enklere enn å legge på nytt.

Kan du ikke slamre den tynn med mørtel og grov pensel, typ kalkkost for slik ser den virkelig ikke bra ut. Da kan du jo fikse skadene samtidig.

Den her synes jeg du skal prøve, weber har noen som heter rep finnes en film på youtube om du vil se, pynte overflaten med malerpensel

• Søk etter "betongspackel" på Google med annonser for Combimix betongspackel på 4,5 kg fra forskjellige forhandlere som Bauhaus og jem & fix.
Her var den

• YouTube-søkeresultat for "weber rep 25" med video om å renovere en betongtrapp presentert av Gustav Ovland.
E egge80 skrev:
Her var den
Takk for den konkrete veiledningen, etter å ha sett på filmen så tror jeg at det er riktig fremgangsmåte for min del. Flere steg, men føles ikke altfor komplisert og tidkrevende samtidig som man får en jevn og enhetlig overflate.

D Drburr skrev:
[lenke]
Rulles eller sparkles på. Bruk det som siste lag ved balkongrenoveringer.
Som total novise på området forstår jeg ikke forskjellen på alle disse forskjellige produktene. Hvordan skiller rep 995 seg fra rep 980 som demonstreres i filmen ovenfor? Er det som et ytterligere lag for å beskytte overflaten bedre?

D
Rep 995 er mer elastisk, sprekker i underlaget sprekker ikke overflaten like lett. For øvrig er de overflatesjiktene begge to. Utbyttbare med hverandre. Kan ikke si så mye mer om 980 da det ikke er noe jeg bruker.

D Drburr skrev:
Rep 995 er mer elastisk, sprekker i underlaget sprekker ikke overflaten like lett. For øvrig er det overflater begge to. Utbyttbare med hverandre. Kan ikke si så mye mer om 980 da det ikke er noe jeg bruker.
Aha, da forstår jeg. Takk for forklaringen!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.