Tidligere eiere av huset hadde problemer med fukt i krypkjelleren, så de åpnet et par store hull for å øke ventilasjonen. Dette vet jeg ikke om hjalp eller ikke, men jeg har kjøpt en kondensavfukter som skal stå og gå der nede i stedet og vil derfor tette alle hull. (Har ryddet ut og lagt byggplast i krypkjelleren).

Katthullene tenkte jeg tette med isopor og skum, med mindre noen har et bedre forslag?

Men hva skal jeg tette disse store hullene med? Lecablokker? Hva bruker man for mørtel til dette? Har aldri gjort noe lignende arbeid.

Takknemlig for alle tips!
Stor åpning i grunnmur under et rødt hus, dekket av netting. Blader og treplanker på bakken. Hole kan være for ventilasjon. Rød husvegg med store hull ved fundamentet og trådnett foran, omgitt av grønn plen og treverk.

Z ZeroKnowledge skrev:
Tidligere eiere av huset hadde problemer med fukt i krypkjelleren, så de åpnet et par store hull for å øke ventilasjonen. Det her vet jeg ikke om det hjalp eller ikke men jeg har kjøpt en kondensavfukter som skal få stå og gå der nede istedenfor og vil derfor sette igjen og tette alle hull. (Har ryddet ut og satt byggplast i krypkjelleren).

Lysåpningene tenkte jeg tette med cellplast og fugeskum, med mindre noen har et bedre forslag?

Men hva skal jeg tette de her store hullene med? Lecablokker? Hva bruker man for mørtel til dette? Har aldri gjort noe lignende jobb.

Takknemlig for alle tips!
[bilde][bilde]
Musten eller tegel murbruk avslutte med pussing på utsiden. Sjekk med en byggherre hvis du er usikker på hvilken mørtel du skal bruke.
Skulle også satt inn mindre ventilasjonsrør med gitter sånn at luft kommer inn og ut. Gjennomstrømning av luft i en krypkjeller er bra.
Så kunne man la en luke være igjen og få til en penere slik at man kan komme ned i kjelleren og inspisere fra tid til annen om det ikke finnes noe måte å gjøre det fra innsiden.

Tørrbetong (grovbetong) eller murbruk C ville jeg anbefalt.

• Liker
klaskarlsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.