2.368 lest ·
4 svar
2k lest
4 svar
Hvordan montere smyglist mot buet innertak?
Hei!
Vi holder på med et enklere dusjrom på landet og trenger innspill på hvordan vi skal feste smyglister mot det buede taket. Listene ble malt i fjor, og på grunn av annet (barn...) så kommer du opp først denne sommeren og nå har treverket tørket og listen er ganske hard.
Tror dere at det fungerer å kappe den i riktig lengde og deretter skyte den fast mens man bøyer? Går den av? Orker man engang å bøye? Legger ved bilde av taket og listens form. Vi lurer også på hvordan vi gjør en pen tilkobling mot listen som allerede er festet (til venstre på bildet). Antar at man trenger å konstruere en mal av noe slag...
Takk på forhånd!
Vi holder på med et enklere dusjrom på landet og trenger innspill på hvordan vi skal feste smyglister mot det buede taket. Listene ble malt i fjor, og på grunn av annet (barn...) så kommer du opp først denne sommeren og nå har treverket tørket og listen er ganske hard.
Tror dere at det fungerer å kappe den i riktig lengde og deretter skyte den fast mens man bøyer? Går den av? Orker man engang å bøye? Legger ved bilde av taket og listens form. Vi lurer også på hvordan vi gjør en pen tilkobling mot listen som allerede er festet (til venstre på bildet). Antar at man trenger å konstruere en mal av noe slag...
Takk på forhånd!
Ser ut som en liten kvartstav? Den er ganske bøyelig. Får skyte/spikre tett bare. En annen variant er at man sager spor i bakkanten på listen, bløtlegger den og så former den etter taket. Gjelder å være litt forsiktig bare.
Gittvis følger malejobber etter iblant.
Så pleier jeg å gjøre når jeg sokler/listar rundt runde saker og bøyde ting.
Gittvis følger malejobber etter iblant.
Så pleier jeg å gjøre når jeg sokler/listar rundt runde saker og bøyde ting.
Takk for svar! Vi skal nok teste å sage i bakkant og bløtlegge. Kvartstaven er ca 20mm så det er ikke den minste varianten. Det er malt med linoljefärg så jeg håper den er litt fleksibel.
Hvor lenge trenger man å bløtlegge cirka? 1h? 6h?
Hvor lenge trenger man å bløtlegge cirka? 1h? 6h?
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hvordan montere rett mot skråstilt fasadepanel
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Monterar motormarkiser med smart-hemstyrning
Socialt & Projekt -
Monter 77 tommers TV mot vegg med stendere og gips.
Luselist for å motvirke gulvtrekk, isolerev eller ikke?
Montera avlopp dusch, men vilken nivå mot övrigt golv ska den ligga på
Vatten & Avlopp